ESSAY STORE

Essay, Letter, Application and Content

Search

Recent Posts

ENGLISH ESSAY MY NEIGHBOUR

No comments

 ENGLISH ESSAY MY NEIGHBOUR

ENGLISH ESSAY MY NEIGHBOUR


Introduction

    A good neighbour plays an important part in social life. These days man has become so dependent that he cannot live alone or isolated. He must live with good understanding. with the people who live around.

His name and occupation

    Mr. Santosh Kumar Mishra is my neighbour. His house is next to ours at College Square. He works as a doctor in the Head Qrs. Hospital while my father works as an engineer in the Public Health Department. Both Mr. Mishra and my father are intimate friends. After the office hours, they sit together and discuss current affairs everyday.

My friendship with his children

    Mr. Mishra has three children and his eldest daughter is of my age. Her name is Seema. She and I belong to the same class of Puri Zilla School. We both are the best friends as our parents. We go to school together and play together after school hours. We are full of love and affection for each other and we hope there will be nothing that separates us from one another. 

Family relationship

    Both the families are small in size and as neighbours we have a very good relationship. Younger brothers of Seema have free access to our house and my younger brothers also frequently visit the house of Mr. Mishra. On festive days we invite each other and in some cases we observe the ceremony jointly.m

    We never feel separate. When the family of Mr. Mishra is in trouble, we help them whole-heartedly and they also do so at the time of our need. We share our joys and sorrows. 

Conclusion

    Good neighbourliness depends upon good understanding and sincere sacrifice. As we are open to each other, there is no misunderstanding among us and we lead a happy life together.

***

Odia essay adarsha chhatrajibana, ଓଡ଼ିଆ ରଚନା ଆଦର୍ଶ ଛାତ୍ରଜୀବନ, Odia rachana adarsha chhatrajibana

No comments

 ଆଦର୍ଶ ଛାତ୍ରଜୀବନ

Odia rachana adarsha chhatrajibana

ଉପକ୍ରମ :-

ଉନ୍ନତ ସାମାଜିକ ପରିବେଶ ମଧ୍ୟରେ ଚଳପ୍ରଚଳ ହେବା ନିମିତ୍ତ ଏବଂ ଯୋଗ୍ୟ ନାଗରିକ ଭାବରେ ବିବେଚିତ ହେବା ନିମିତ୍ତ ତଥା ଆମୋନ୍ନତି ଏବଂ ଉତ୍କୃଷ୍ଟ ଜୀବନମାର୍ଗ ଅବଲମ୍ବନ କରିବା ନିମିତ୍ତ ପ୍ରତ୍ୟେକ ମନୁଷ୍ୟ କେତେଗୁଡ଼ିଏ ସଦ୍‌ଗୁଣରେ ଅଭ୍ୟସ୍ତ ଥିବା ଆବଶ୍ୟକ। ଏହି ଅଭ୍ୟାସକୁ ଫଳପ୍ରଦ ଭାବରେ ଆରମ୍ଭ କରିବାର ଉପଯୁକ୍ତ ସମୟ ହେଉଛି ଶୈଶବ ଓ ବାଲ୍ୟକାଳ ଏବଂ ଉପଯୁକ୍ତ ସ୍ଥାନ ହେଉଛି ଗୃହ ଓ ବିଦ୍ୟାଳୟ। ଭାରତୀୟ ପରିବାରଗୁଡ଼ିକ ଅଶିକ୍ଷା, ଅନୀତି ଓ କୁସଂସ୍କାରରୂପକ ଅନ୍ଧକାରରେ ଆତ୍ମନ ଥିବାରୁ ସେଠାରେ ଆଲୋକ ଅଭାବରେ ଜୀବନ-ପୁଷ୍ପ ବିକଶିତ ହୋଇପାରୁ ନାହିଁ; ତେଣୁ ଶୈଶବ କାଳରେ ଦୁଆ ଅପଚୟ ଘଟୁଛି। ଭାରତୀୟଶିଶୁ ସୁଗୁଣ ପରିବର୍ତ୍ତେ ଦୁର୍ଗୁଣର ଆବର୍ଜନା ଘେନି ବିଦ୍ୟାଳୟକୁ ଆସେ; ତେଣୁ ବିଦ୍ୟାଳୟରେ ହିଁ ଛାତ୍ରକୁ ତା’ର ଭବିଷ୍ୟତ ଉନ୍ନତ ଜୀବନମାର୍ଗ ଲାଗି ପ୍ରସ୍ତୁତ ହେବାର ସୁଯୋଗ ମିଳେ। ସେଥିପାଇଁ ଛାତ୍ରଜୀବନ ହେଲା ଭାରତୀୟ ଛାତ୍ରର ଗଠନ ସମୟ। ଛାତ୍ରଜୀବନରେ ଯେଉଁ ବ୍ୟକ୍ତି ନିଜକୁ ଯେପରି ଭାବରେ ଗଠନ କରିଥୁବେ, ଭବିଷ୍ୟତ ଜୀବନରେ ସେ ସେହିପରି ମନୁଷ୍ୟରୂପେ ସଂସାର-କ୍ଷେତ୍ରରେ ଅବତୀର୍ଣ୍ଣ ହେବେ; ତେଣୁ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଛାତ୍ରର ଆଦର୍ଶ ଛାତ୍ରଜୀବନ ଯାପନ କରିବା ଉଚିତ। ଆଦର୍ଶ ଛାତ୍ରଜୀବନ ପାଇଁ ଯେଉଁ ଯେଉଁ ସୁଗୁଣଗୁଡ଼ିକ ଏକାନ୍ତ ଆବଶ୍ୟକ, ତାହା ନିମ୍ନରେ ଆଲୋଚନା କରାଯାଇଛି।

ଉଚ୍ଚ ଆକାଙ୍‌କ୍ଷା :-

ଇଂରାଜୀରେ ଏକ ଉପଦେଶ ଅଛି, “Pitch your hope high’’। ଛାତ୍ରଜୀବନରୁ ହିଁ ପ୍ରତ୍ୟେକ ବ୍ୟକ୍ତିର ଭବିଷ୍ୟତ ଲାଗି ଉଚ୍ଚ ଆକାଙ୍‌କ୍ଷା ପୋଷଣ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ। ଏହି ଆକାଙ୍‌କ୍ଷା ଛାତ୍ରର ବିକାଶୋନ୍ମୁଖୀ ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଅନ୍ତର୍ନିହିତ ଶକ୍ତି, ମାନସିକ ପ୍ରବୃତି ଏବଂ ପାରିବାରିକ ପରିବେଶର ପୃଷ୍ଠଭୂମି ଉପରେ ଦଣ୍ଡାୟମାନ ହେବା ଉଚିତ। ଏହି ବିଚାରରେ କେହି ନେତା, କେହି କବି ବା ସାହିତ୍ୟିକ, କେହି ଚିକିତ୍ସକ, କେହି ଯନ୍ତ୍ରବିତ୍, କେହି ଶିକ୍ଷକ, କେହି ବା ସେବକ ହେବାର ଭବିଷ୍ୟତ ଆକାଙ୍‌କ୍ଷା ରଖି ଛାତ୍ରଜୀବନରୁ ନିଜକୁ ସେହି ଦିଗରେ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିବା ଉଚିତ। ସେଥୁନିମିତ୍ତ କେହି ଗାନ୍ଧିଜୀ, କେହି ରବୀନ୍ଦ୍ରନାଥ, କେହି ଜଣେ ବିଶିଷ୍ଟ ଡାକ୍ତର କିମ୍ବା ଜଣେ ବଡ଼ ଇଞ୍ଜିନିୟର ବା ଅନ୍ୟ କାହାକୁ ନିଜ ଉଚ୍ଚାକାଙ୍‌କ୍ଷାର ପରିପୋଷକ ରିଭିରେ ଆଦର୍ଶରୂପେ ଗ୍ରହଣ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ। 

ଜ୍ଞାନପିପାସା :-

ପିପାସା ଅର୍ଥ ତୃଷା। ତୃଷାର୍ତ୍ତ ବ୍ୟକ୍ତି ଯେପରି ବ୍ୟାକୁଳ ଭାବରେ ଜଳ ଅନ୍ଵେଷଣ କରିବାରେ ଲାଗିପଡ଼େ, ଛାତ୍ର ସେହିପରି ଜ୍ଞାନ ସଂଗ୍ରହ କରିବା ପାଇଁ ବ୍ୟାକୁଳ ହେବା ଉଚିତ। ସେଥ‌ିପାଇଁ ନିଜର ପାଠ୍ୟପୁସ୍ତକ, ପାଠାଗାରସ୍ଥ ଗ୍ରନ୍ଥରାଜି, ବିଭିନ୍ନ ପତ୍ରପତ୍ରିକା ଏବଂ ସମ୍ବାଦପତ୍ର ପାଠ କରିବାରେ ବହୁ ସମୟ ବ୍ୟୟ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ। ଶିକ୍ଷକମାନଙ୍କ ଶିକ୍ଷାଦାନ, ବକ୍ତାମାନଙ୍କର ଅଭିଭାଷଣ ଏବଂ ପଣ୍ଡିତ ଓ ତାର୍କିକମାନଙ୍କର ଆଲୋଚନାସବୁ ମନୋଯୋଗପୂର୍ବକ ଶ୍ରବଣ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ।

ଅଧ୍ୟୟନ :—

‘‘ଛାତ୍ରାଣ ଅଧ୍ୟୟନଂ ତପଃ”” — ବିଦ୍ୟାଧ୍ୟୟନ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କର ତପସ୍ୟା ଅଟେ। ଗ୍ରନ୍ଥସବୁ ପାଠକରି ଛାତ୍ରର ସେଗୁଡ଼ିକୁ ବାରମ୍ବାର ଅଭ୍ୟାସ କରିବା ଉଚିତ। ପଠନ, ଶ୍ରବଣ, ମନନ, ଚିନ୍ତନ ଓ ଲିଖନଦ୍ଵାରା ବିଦ୍ୟାଭ୍ୟାସ କରାଯାଏ। ବିଦ୍ୟାଳୟର ସମସ୍ତ ପାଠ୍ୟରେ ସୁଦକ୍ଷ ହେବା ପାଇଁ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଛାତ୍ରର ସଚେଷ୍ଟ ହେବା ଆବଶ୍ୟକ ।

ବୁଦ୍ଧିର ବିକାଶ :-

    ସଂସ୍କୃତରେ ଏକ ଆପ୍ତବାକ୍ୟ ଅଛି, ‘ବିଦ୍ୟାୟା କିଂ କାର୍ଯ୍ୟ ଯଦି ନାସ୍ତି ବୁଦ୍ଧି’’- ତେଣୁ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଛାତ୍ର ଜ୍ଞାନପିପାସା ଓ ବିଦ୍ୟାଧ୍ୟୟନ ସଙ୍ଗେ ସଙ୍ଗେ ବୁଦ୍ଧିର ବିକାଶ ସାଧନ କରିବାକୁ ସଚେଷ୍ଟ ହେବା ଆବଶ୍ୟକ ; କାରଣ ବୁଦ୍ଧି ବିକଶିତ ନ ହେଲେ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷେତ୍ରରେ ବିଦ୍ୟାର ପ୍ରୟୋଗ କରିବା ଅସମ୍ଭବ ହୋଇପଡ଼େ। ପୁଣି ବୁଦ୍ଧି ସର୍ବଦା ବିବେକପରିଚାଳିତ ହେବା ଉଚିତ। ତତ୍ତ୍ଵାରା ବହୁ ଅନ୍ୟାୟ ଓ ଅପକର୍ମରୁ ରକ୍ଷା ମିଳେ।

ସ୍ଵାସ୍ଥ୍ୟରକ୍ଷା :-

    ସକଳ ପ୍ରକାରର ପ୍ରଚେଷ୍ଟା ଓ ସାଧନ ଲାଗି ସ୍ଵାସ୍ଥ୍ୟ ଏକାନ୍ତ ଆବଶ୍ୟକ ; ତେଣୁ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଛାତ୍ର ନିଜର ସ୍ଵାସ୍ଥ୍ୟରକ୍ଷା ପାଇଁ ବିହିତ ବ୍ୟବସ୍ଥା କରିବା ଉଚିତ। ଏଥିପାଇଁ ଆବଶ୍ୟକ ପରିଷ୍କାର ପରିଚ୍ଛନ୍ନତା, ନିୟମିତ ବ୍ୟାୟାମ, ନିର୍ମଳ ବାୟୁ ଓ ଆଲୋକ, ସୁଷମ ନିରାମିଷ ଖାଦ୍ୟ, ଆଳସ୍ୟବର୍ଜନ, କର୍ମଠତା, ମିତାଚାର, ବିଶ୍ରାମ ଓ ନିଦ୍ରା ।

ବ୍ୟବହାରବିଧି ପାଳନ :-

    ପ୍ରତ୍ୟେକ ଛାତ୍ରର ଉପଯୁକ୍ତ ବ୍ୟବହାର ଶିକ୍ଷା କରିବା ଉଚିତ। ସେଥିପାଇଁ ପିତୃଭକ୍ତି, ମାତୃଭଲି, ଗୁରୁଭକ୍ତି, ବୟସ୍କମାନଙ୍କ ପ୍ରତି ସମ୍ମାନ, ବିନୟଭାବ, ବନ୍ଧୁମାନଙ୍କ ପ୍ରତି ସୌଜନ୍ୟ, ମିଷ୍ଟାଳାପ ଏବଂ କନିଷ୍ଠମାନଙ୍କ ପ୍ରତି ଶ୍ରଦ୍ଧା ଆଦି ସୁଗୁଣଗୁଡ଼ିକୁ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଛାତ୍ର ନିଜ ମଧ୍ୟରେ ସ୍ଥାନ ଦେବା ଉଚିତ।

ସ୍ଵଦେଶବତ୍ସଳତା :-

    ପ୍ରତ୍ୟେକ ଛାତ୍ର ନିଜ ଦେଶ ଓ ଜାତିକୁ ସ୍ନେହକରି ଶିଖିବା ଉଚିତ। ପ୍ରତ୍ୟହ କିଛି ସମୟ ତା’ର ନିଜ ଦେଶ ସମ୍ବନ୍ଧରେ ଚିନ୍ତା କରିବା ଆବଶ୍ୟକ, ଯେହେତୁ ‘ଜନନୀ ଜନ୍ମଭୂମିଶ୍ଚ ସ୍ଵର୍ଗାଦପି ଗରୀୟସୀ’।

ଈଶ୍ବରଭକ୍ତି :-

    ପ୍ରତ୍ୟେକ ଛାତ୍ର ଆବାଲ୍ୟରୁ ଈଶ୍ବରଙ୍କୁ ଭକ୍ତି କରିବା ଉଚିତ। ଈଶ୍ବରଭକ୍ତି ହିଁ ସମସ୍ତ ଉନ୍ନତିର ମୂଳମନ୍ତ୍ର। ସମସ୍ତ ଦୁଃଖକଷ୍ଟରୁ ମୁକ୍ତିଲାଭ ନିମିତ୍ତ ଈଶ୍ଵରଭକ୍ତି ହିଁ ପ୍ରଧାନ ଅବଲମ୍ବନ ; କାରଣ ଈଶ୍ବରଙ୍କୁ ଭକ୍ତି କରିବାଦ୍ଵାରା ହୃଦୟ ନିର୍ମଳ ହୁଏ ଏବଂ ମନୋବଳ ବୃଦ୍ଧିଲାଭ କରେ।

ସେବାଭାବ :-

    ସଂସ୍କୃତରେ ଏକ ଆୟୁବାକ୍ୟ ଅଛି, ‘ପରୋପକାରାୟ ସ୍ଵର୍ଗାୟ’। ସେବା ହେଉଛି ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଉପକାର ; ତେଣୁ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଛାତ୍ର ନିଜକୁ ସେବାପରାୟଣ କରିବା ଉଚିତ। ଈଶ୍ବରସେବା, ପିତୃସେବା, ମାତୃସେବା, ଗୁରୁସେବା, ଗୃହପାଳିତ ଜନ୍ତୁମାନଙ୍କର ସେବା, ଜନସେବା, ଦେଶସେବା ଓ ସମାଜସେବାରେ ମନ-ଧ୍ୟାନ ଦେବା ଆବଶ୍ୟକ । ଏଥିପାଇଁ ଦୟା, କ୍ଷମା, ନିଃସ୍ୱାର୍ଥପରତା, ପରାର୍ଥପରତା ପ୍ରଭୃତି ସୁଗୁଣଗୁଡ଼ିକୁ ନିଜସ୍ଵ କରିବା ଉଚିତ ।

ମିତବ୍ୟୟ ଓ ମିତସଞ୍ଚୟ :-

    ଅମିତବ୍ୟୟିତା ଏକ ମନ୍ଦ ଗୁଣ ଅଟେ; ତେଣୁ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କର ଧନବ୍ୟୟରେ ସାବଧାନତା ଅବଲମ୍ବନ କରିବା ଉଚିତ । ମିତବ୍ୟୟ କରିବା ସଙ୍ଗେ ସଙ୍ଗେ କିଛି କିଛି ଧନ ସୟ କରିବା ବିଧେୟ; କିନ୍ତୁ ଧନ ସଞ୍ଚୟ କରିବାକୁ ଯାଇ କୃପଣ ହେବା ଅନୁଚିତ; ତେଣୁ ମିତବ୍ୟୟ ସଙ୍ଗେ ସଙ୍ଗେ ମିତସଞ୍ଚୟ ମଧ୍ଯ ଆବଶ୍ୟକ ।

ସମୟାନୁବର୍ଷିତା :-

    ଛାତ୍ର ସର୍ବଦା ସମୟାନୁବର୍ତ୍ତୀ ହେବା ଉଚିତ; କାରଣ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟରକ୍ଷା ଓ କର୍ତ୍ତବ୍ୟନିଷ୍ଠା ଲାଗି ସମୟାନୁବର୍ଷିତା ଏକାନ୍ତ ଆବଶ୍ୟକ ।

ନିୟମାନୁବର୍ତ୍ତିତା :-

    ଛାତ୍ର ତା’ର ସମସ୍ତ କର୍ତ୍ତବ୍ୟକୁ ଯଥାନିୟମରେ ସାଧନ କରିବା ଉଚିତ । ନିୟମଦ୍ଭଙ୍ଗ କରିବା ଛାତ୍ର ପକ୍ଷରେ ଏକାନ୍ତ ଅନ୍ୟାୟ ଏବଂ ଅପରାଧ ମଧ୍ଯ ।

ଶୃଙ୍ଖଳାଜ୍ଞାନ :-

    ପ୍ରତ୍ୟେକ ଛାତ୍ରର ଶୃଙ୍ଖଳାଜ୍ଞାନ ଏବଂ ଶୃଙ୍ଖଳାବୋଧ ରହିଥୁବା ଉଚିତ । ଶୃଙ୍ଖଳା ୱାନ ନ ଥିଲେ ଛାତ୍ରର ଶାରୀରିକ, ମାନସିକ ଓ ନୈତିକ ଉନ୍ନତି ବାଧାପ୍ରାପ୍ତ ହୁଏ । ସେ ଯୋଗ୍ୟ ନାଗରିକ ଭାବରେ ଗଢ଼ି ହୋଇପାରେ ନାହିଁ, ତେଣୁ ବିଦ୍ୟାଳୟ, ଶ୍ରେଣୀଗୃହ, କ୍ରୀଡ଼ାମଞ୍ଚ, କାର୍ଯ୍ୟାଳୟ, ରାଜପଥ ଓ ବିପଣି-ବିଥ୍‌ ସବୁ ସ୍ଥାନରେ ତା’ର ଶୃଙ୍ଖଳାପୂର୍ଣ ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବା ଉଚିତ । ଆଚରଣରେ ଶୃଙ୍ଖଳା ଓ ଚିନ୍ତାରେ ମଧ୍ୟ ଶୃଙ୍ଖଳା ରହିବା ଆବଶ୍ୟକ ।

ସଂଯମ :-

    କାମ, କ୍ରୋଧ, ଲୋଭ, ମୋହ, ମଦ ଓ ମାସ୍କର୍ଯ୍ୟ- ଏହି ଷଡ଼ରିପୁ ମନୁଷ୍ୟକୁ ସର୍ବଦା ପତନର ଅଚଳ ଗହ୍ବରକୁ ଆକର୍ଷଣ କରନ୍ତି; ତେଣୁ ସଂଯମସାଧନଦ୍ୱାରା ଏମାନଙ୍କୁ ଶୃଙ୍ଖଳିତ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ । ସଚିନ୍ତା, ସାତ୍ତ୍ଵିକ ଆହାର ଏବଂ ଦୃଢ଼ ମନୋବଳଦ୍ଵାରା ରିପ୍ଳୁମାନଙ୍କୁ ସଂଯମ କରାଯାଏ ।

ଉପସଂହାର :--

    ଛାତ୍ରଜୀବନ ବାସ୍ତବିକ୍ ଆତ୍ମଗଠନର ଉପଯୁକ୍ତ ସମୟ । ଏ ସମୟରେ ଅବହେଳା କଲେ ଛାତ୍ରର ସୁଦୀର୍ଘ ଭବିଷ୍ୟତ ବ୍ୟର୍ଥ ହୋଇଯାଇପାରେ; ତେଣୁ ହୃଦୟରେ ଆଶାବାଦ ଓ ଦୃଢ଼ବିଶ୍ଵାସ ପୋଷଣ କରି ପ୍ରତ୍ୟେକ ଛାତ୍ରର ଉପର୍ୟ୍ୟନ୍ତ ଗୁଣାବଳୀ ଅହରହ ଅଭ୍ୟାସ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ ।


***


ସୁଭଦ୍ରା ଯୋଜନା ପାଇଁ ଅଭିଯୋଗ ପାତ୍ର, Subhadra yojana pain abhijoga patra, application form rejected subhadra yojana

No comments

ସୁଭଦ୍ରା ଯୋଜନା ପାଇଁ ଅଭିଯୋଗ ପାତ୍ର

SUBHADRA YOJANA


ମାନନୀୟା,

                ଶ୍ରୀମତୀ ଉପମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ପ୍ରଭାତୀ ପରିଡା ମହୋଦୟା,

                ମହିଳା ଓ ଶିଶୁ ବିକାଶ ବିଭାଗ, ଓଡିଶା ସରକାର

                (ମହୋଦୟ ................................ ସମୀପେଷୁ)

 ବିଷୟ :- ( ପାଞ୍ଚ ଏକରରୁ ଅଧିକ ଜଳ ସେଚିତ ଜମିଥିବା ଦର୍ଶାଇ ସୁଭଦ୍ରା ଯୋଜନାରୁ ପ୍ରତ୍ୟାଖାନ କରାଯାଇଥିବା ସମ୍ବନ୍ଧେ)

ମହାଶୟା,

    ନିବେଦନର କାରଣ ଏମନ୍ତ କି ଯେ, ମୁଁ କୁମାରୀ ସୁନୀତି ପୋଢ଼, ଗ୍ରାମ- ସିଲାଟିମୁଣ୍ଡା, ଗ୍ରାମ ପଂଚାୟତ- ସରଗଜ, ବ୍ଲକ- ତରଭା ଏବଂ ଜିଲ୍ଲା - ସୁବର୍ଣ୍ଣପୁର ମୋର ସୁଭଦ୍ରା ପଞ୍ଜିକରଣ ନମ୍ବର SU ******** ଅଟେ ମୁଁ ସୁଭଦ୍ରା ଯୋଜନା ର ସମସ୍ତ ଯୋଗ୍ୟ ମାନଦଣ୍ଡ ପୂରଣ କରିବା ସତ୍ତ୍ୱେ ରାଜ୍ୟ ସରକାର ମୋର ଆବେଦନକୁ ପାଞ୍ଚ ଏକରରୁ ଅଧିକ ଜମି ଥିବା ଦର୍ଶାଇ ମୋତେ ଏହି ଯୋଜନାରୁ ବାଦ କରିଛନ୍ତି ଯାହାକି ଏହା ଏକ ଗରିବ ମହିଳା ପ୍ରତି ଅନ୍ୟାୟ ସାବ୍ୟସ୍ତ ହେଉଛି | ପ୍ରକୃତରେ ମୋର କୌଣସି ଜମି ହିଁ ନାହିଁ

    ଏଣୁ ଆପଣଙ୍କୁ ବିନୀତ ଅନୁରୋଧ କରେ କି ଯେ, ଆପଣ ମୋର ଆବେଦନକୁ ପୁନର୍ବାର ଯାଞ୍ଚ କରି ରାଜସ୍ବ ନିରୀକ୍ଷକଙ୍କ ଦ୍ୱାରା କ୍ଷେତ୍ର ପରିଦର୍ଶନ କରାଯାଇ ମତେ ସୁଭଦ୍ରା ଯୋଜନାରେ ସାମିଲ କରାଗଲେ, ଏହି ଗରିବ ମହିଳା ଆପଣଙ୍କ ଠାରେ ସର୍ବଦା ଋଣୀ ହୋଇରହିବ

ଇତି
ସ୍ଥାନ - ସିଲାଟିମୁଣ୍ଡା
ତା. 20.10.2025
|
|
|
ଆପଣଙ୍କ ବିଶ୍ୱାସ
କୁମାରୀ ସୁନୀତି ପୋଢ଼
Mob- 7########9

ଠିକଣା

ପ୍ରାପ୍ତେସୁ ପ୍ରେରକ
ମହିଳା ଓ ଶିଶୁ ବିକାଶ ବିଭାଗ
ଓଡିଶା ସରକାର, ଭୁବନେଶ୍ୱର
କୁମାରୀ ସୁନୀତି ପୋଢ଼
ଗ୍ରାମ - ସିଲାଟିମୁଣ୍ଡା
ଗ୍ରା.ପ.- ସରଗଜ
ବ୍ଲକ - ତରଭା
ଜିଲ୍ଲା - ସୁବର୍ଣ୍ଣପୁର

English Essay THE UNEMPLOYMENT PROBLEM

No comments

 THE UNEMPLOYMENT PROBLEM Essay

THE UNEMPLOYMENT PROBLEM Essay


Introduction

    Now-a-days India is facing a lot of problems. One of them is the problem of unemployment. The problem is increasing very quickly. It is a serious problem. The problem of unemployment is the mother of naxalism, extortion, maoism and such other anti-social activities.

What is unemployment

    The meaning of unemployment is the lack of a job for those persons who are seeking work. There are two types of unemployed: (i) educated, (ii) uneducated'. Unemployment among the educated is increasing very fast. The uneducated get some work somehow. The educated people are taught to do sophisticated work. They don't want to work with ordinary labourers who are illiterate. So a number of people are becoming burdens upon their families as they have no work to do.

What is under-employment

    Under-employment is insufficient employment. When a graduate is forced to do the job of a matriculate, he is under-employed. Some graduates try to earn a livelihood through tuition. But they don't get enough tuition. Their time is not fully utilized. This is under-employment, Usually our farmers don't work for the whole year. They are also under-employed.

Reasons of unemployment

    There are several reasons for unemployment. The first is rapid population growth. Our country is unable to provide decent jobs to so many people. Secondly our cottage industries are nearly destroyed due to the establishment of big factories. The products of cottage industries are not saleable now-a-days. So the village artisans are without jobs. Thirdly, the abolition of the caste system is also one of the causes of unemployment. In ancient times there was division of labour among different castes. The descendants of a particular caste used to do the profession of their family. They didn't have to seek employment. When the Govt. assumed the role of job-provider, the social fabric was destroyed. This resulted in large scale unemployment. Fourthly, our system of education is defective. It produces clerks who hate manual labour. so they become unemployed if they don't find any official work. Fifthly, computerisation is also creating unemployment. One computer is able to do the work of several persons. So one computer operator is gobbling up the jobs of many people.

Measures to solve the problem

    Careful planning is required to solve the problem of unemployment. The outlook of young boys and girls ought to be changed. The education system should be thoroughly revamped. Emphasis must be given on vocational education. Cottage industries should be revised. The villagers are to be given incentives to carry on their family trade. Large factories should be discouraged. Small scale industries must be financed. The computerisation process should be slowed down.

Steps to be taken by the govt.

    The Govt. must take proper steps to solve the unemployment problem. Technical and vocational education must start from school level. Globalisation must stop. The exodus from villages to towns must also stop. Cottage industries and the agricultural sector must be given priority. Mixed farming must be promoted. The private sector must be given sufficient freedom to expand. Any restriction on the Private sector must be lifted. Unemployment and under-employment lead to social unrest. This must always be kept in mind.


English essay INDIA IN THE 21ST CENTURY, +2 Essay INDIA IN THE 21ST CENTURY

No comments

 INDIA IN THE 21ST CENTURY ESSAY

INDIA IN THE 21ST CENTURY ESSAY


Introduction

    The twenty-first century has started. In the last century we have seen a great deal of changes in the world. It is high time to think how India will fare in this century.

Position of India in the 21st century

    India is likely to occupy an important position in the world in the new century. She will undoubtedly be the torch-bearer of Asia. Most of the countries of the world will try to have friendly relations with India. She will also have good relations with her neighbouring countries. Indo-pak relations will improve. There will be free trade and communication between India and Pakistan.

Border dispute

    The border dispute with China and Pakistan will surely be solved in this century. A dispute is never likely to continue for 100 years. The LOC in Kashmir will be the permanent line of demarcation. It may take another 10 to 15 years to solve the issue. But there will be some kind of settlement. Similarly India and China will succeed in settling their border disputes in the coming century and both will have very good relations with each other. The new century will see India and China as good friends. In the same way India's relations with Nepal, Bhutan, Burma and Bangladesh will improve considerably.

Progress in scientific field

    In the scientific field India will become the most advanced country in Asia. In this sphere she will overtake Japan. She will not need to borrow technical knowledge from any country of the world. She will make wonderful progress in space technology. She may send some scientists to the moon for exploration.

Progress in educational field

    In this century India will be in the front in the educational field. Technical and vocational training will become an integral part of education. There will be fewer educated unemployed. The country will be free from illiteracy.

Social and cultural field

    There will be great progress in the social and cultural field. There will be great development in the sphere of music, dance, painting and sculpture. Women will be more powerful. But the quota system will create strife in the society. The upper class youth will revolt against the quota system. Our short-sighted politicians will not be able to foresee the dangers ahead. In spite of all the progress, there will be no end to violence. When the meritorious will be deprived of employment due to the quota system, they will rise in revolt. With the increase of their numbers, the cases of caste-based violence will also increase.

Conclusion

    Our constitution guarantees equal right to all. The politicians will always try to bend the rules to suit their needs. They will hanker after power and money. They would instigate violence for their own gains. Most of the politicians will be dishonest. They will even try to disobey the court's orders. This will create a strange situation. There may be violent strife. In order to avoid all these, the quota system must be abolished. The deserving youth must be given their due. Talent should be respected. The society must be free from unnecessary Govt. control. In this way only India can meet the challenge of the 21st century.


TECHNICAL EDUCATION

No comments

 TECHNICAL EDUCATION

Technical Education


Introduction

    The education which imparts training to handle and operate different kinds of machines is called technical education. The present system of education is basically theoretical. This does not serve the growing population well. This creates unemployed educated young men and women. The modern age is the age of science and technology. It can also be called the age of machines. Modern thinkers say that technical education can only sustain the present day society.


The advantage of machines

    In the past man used to do everything manually. He walked from place to place. He tilled the land, with crude chisels. In course of time, man invented the wheel. Gradually bicycles, rickshaws, motor-cycles, cars, buses, trains, aeroplanes and ships were invented. The latest inventions are jet-planes, rockets, and submarines. Through these machines man has become able to conquer time and distance.

    The farmers are now cultivating their lands with the help of tractors. Grass is cut by machines. The doctors are taking the help of computers in diagnosis. There are mills for grinding corn and weaving cloth. Rooks are printed by machines. The list is very long. The machines have made life easier. Manual labour is reduced day by day. The machines do labour for man. One machine can do the job of several men. By mechanical procedure, production has increased manifold. It has helped in making the country prosperous.

The importance of technical education

    Machines are manned by mechanics and technicians. Technical education is essential for producing skilled technicians. Technical education makes a cour v industrially progressive. Technicians do not go through the trauma of unemployment. They are self-employed. Technically educated persons are always more skillful than ordinary persons. Skilled workforce is a great asset for the country.

Benefits of technical education

    The present system of education in India is a clerk-making system. The graduates produced by this system are good for nothing. They lack creative ability of any kind. They hate manual labour. These type; of graduates prefer to do file work. File work doesn't make the country rich. It only delays the process of development. Technical education is based on practical orientation. Technicians are field workers. They build the nation. They invent new tools to suit the needs. Technical education is very beneficial for the development of the country.

The place of Orissa in technology

    In the technical map of India, Orissa is not an advanced state. It is a poor state in spite of great natural resources. The reason behind Orissa's poverty is the shortage of technical infra-structure. There are good artisans in rural India who can make wonderful things. The Pata (silk) sarees and terracotta figures can be cited as examples. Rural Industrialisation is necessary for the development of Orissa, Cottage Industry must be encouraged instead of big mills. The cottage industry provides employment to a large number of people. The rural worker must have access to technical education. They must be given incentives for the same.

Conclusion

    Every man must know some kind of technical work. So technical education must be a part of higher education. It must start from school level. Manual work must be encouraged from childhood. The clerk-producing system of education must be replaced with technical education. This can only eradicate poverty and make the state rich.

***** END *****

ତୁଳନାତ୍ମକ ସାହିତ୍ୟ : ସଂଜ୍ଞା, ସରୂପ ଓ ପ୍ରକାରଭେଦ

No comments

 

ତୁଳନାତ୍ମକ ସାହିତ୍ୟ : ସଂଜ୍ଞା, ସରୂପ ପ୍ରକାରଭେଦ

    ତୁଳନାତ୍ମକ ସାହିତ୍ୟ ହେଉଛି ଏକ ଆଧୁନିକ ବିଚାର ଯେକୌଣସି ଭାଷାରେ ରଚିତ ସାହିତ୍ୟର ସ୍ଵରୂପ ପ୍ରରୂପକୁ ଏହି ବିଚାରଧାରାରେ ବିଶ୍ଳେଷଣ କରାଯାଇ ତା ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କରାଯାଏ ପୂର୍ବରୁ ଯେପରି ସାହିତ୍ୟ କେବଳ ପାଠକ ଶ୍ରୋତା ମଧ୍ଯରେ ଆନନ୍ଦ ପ୍ରଦାନର ମାଧ୍ୟମ ଥିଲା, ତାହା ରହିଛି କିନ୍ତୁ ତୁଳନାତ୍ମକ ଅଧ୍ୟୟନ ଦ୍ଵାରା ପାଠକ କେବଳ ଏକ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ପରିଧ୍ଵ ମଧ୍ଯରେ ରହି ବିଶ୍ଵକୁ ଦେଖୁଥାଏ ବିଶ୍ବର ସାମାଜିକ, ସାଂସ୍କୃତିକ, ରାଜନୀତିକ, ଆର୍ଥନୀତିକ ଜୀବନଧାରା ସହିତ ଯୋଡ଼ି ହୋଇଥାଏ ତୁଳନାତ୍ମକ ଅଧ୍ୟୟନ ଦ୍ଵାରା ଆଞ୍ଚଳିକ ଭାଷାର ସୀମାରେଖାକୁ ଅତିକ୍ରମ କରି ସାହିତ୍ୟ କିପରି ଜାତୀୟ, ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ, ବିଶ୍ଵସାହିତ୍ୟର ମର୍ଯ୍ୟାଦା ଲାଭ କରିଥାଏ ତାହା ସ୍ପଷ୍ଟ ଜାଣିହୁଏ ଏହି ଧାରାଟି ଉନବିଂଶ ଶତାବ୍ଦୀରୁ ହିଁ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଛି ୧୮୧୬ ମସିହାରେ ଫ୍ରେଞ୍ଚ ଭାଷାରେ ରଚିତ କବିତା, ଗଳ୍ପର ଚୟନିକା ପାଇଁ ପ୍ରଥମେ ‘deliterature comparee' ଶବ୍ଦର ପ୍ରୟୋଗ କରାଗଲା ୧୮୧୮ ମସିହାରେ ଜର୍ମାନର କବି ଗେଟେ ବିଶ୍ଵସାହିତ୍ୟ ବୋଲି “World Literature” (ୱେଲଡ୍ ଲିତ୍ରାତୁର) ଏକ ଶବ୍ଦ ବିଭିନ୍ନ ଭାଷାରେ ରଚିତ କେତୋଟି କ୍ଲାସିକ ଗ୍ରନ୍ଥ ଅଧ୍ୟୟନ କରି ପ୍ରୟୋଗ କଲେ ୧୮୪୮ ମସିହାରେ ଇଂରାଜୀ ସାହିତ୍ୟରେ ମାଥ୍ୟ ଆରନୋଲଡ୍‌ ‘comparative’ ଶବ୍ଦ ପ୍ରୟୋଗ କଲେ | ଉନବିଂଶ - ଶତାବ୍ଦୀର ମଧ୍ୟଭାଗ ସୁଦ୍ଧା ଇଉରୋପରେ ତୁଳନାତ୍ମକ ସାହିତ୍ୟ ପଦ୍ଧତିର ଆରମ୍ଭ ହୋଇଯାଇଥିଲା ନିଜ ଭାଷାରେ ରଚିତ ପ୍ରାଚୀନ ସାହିତ୍ୟ ସହ ଆଧୁନିକ ସାହିତ୍ୟର ଗଠନ ରୀତି, ପ୍ରକରଣର ନୂତନତା ପ୍ରଦର୍ଶନ କରିବା ଏହି ତୁଳନାତ୍ମକ ଦୃଷ୍ଟିର ଲକ୍ଷ୍ୟ ଥିଲା ଊନବିଂଶ ଶତାବ୍ଦୀରେ ବିଜ୍ଞାନ ଦୃଷ୍ଟିର ପ୍ରସାର ହେତୁ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଘଟଣା ସର୍ଜନଶୀଳତାକୁ ତର୍କଣା ମାଧ୍ୟମରେ ଗ୍ରହଣ କରିବାକୁ ପ୍ରୟାସ ହେଲା " ବିଶ୍ଵ ସାହିତ୍ୟ ସଂପର୍କରେ ଜାଣିବାର ଆଗ୍ରହରୁ ତୁଳନାତ୍ମକ ସାହିତ୍ୟର ସୃଷ୍ଟି ଏହା ପୂର୍ବରୁ ଅର୍ଥାତ୍ ଊନବିଂଶ ଶତାବ୍ଦୀ ପୂର୍ବରୁ ବିଶ୍ବର ବିଭିନ୍ନ ଧର୍ମ, ସସ୍କୃତିର ତୁଳନାତ୍ମକ ଅଧ୍ୟୟନର ପରମ୍ପରା ସୃଷ୍ଟି ହୋଇ ସାରିଥିଲା ବିଶ୍ବର ବିଭିନ୍ନ ଲୋକଧର୍ମ ଓ ଲୋକସଂସ୍କୃତି ମଧ୍ଯରେ କିପରି ସାମଞ୍ଜସ୍ୟ ରହିଛି, ତାହାକୁ ଦର୍ଶାଇ ଦିଆଗଲା । ନାନା ବିଭିନ୍ନତା ସତ୍ତ୍ଵେ ପୃଥ‌ିବୀର ବିଭିନ୍ନ କୋଣର ମଣିଷମାନଙ୍କ ଭିତରେ ଯେ ଯଥେଷ୍ଟ ଆଦାନ ପ୍ରଦାନର ମାର୍ଗ ପ୍ରସ୍ତୁତି ସହିତ ପାରସ୍ପରିକ ସମତା ଓ ସହାବସ୍ଥାନ ପ୍ରତିଷ୍ଠା ପାଇଁ ଭିତ୍ତି ପ୍ରସ୍ତୁତ କରାଗଲା । ବିଶ୍ଵର ବିକାଶଶୀଳ ଦେଶମାନଙ୍କର ସ୍ଵତନ୍ତ୍ର ସଂଗଠନମାନ ପ୍ରତିଷ୍ଠା କରାଯାଇ ଏ କ୍ଷେତ୍ରରେ ପ୍ରଭୂତ ଉନ୍ନତି ସାଧନ କରାଯିବାର ଫଳଶ୍ରୁତି ହେଉଛି ଆଜିର ତୁଳନାତ୍ମକ ଅଧ୍ୟୟନ ।

    ତୁଳନାତ୍ମକ ସାହିତ୍ୟକୁ ଦଧ୍ଵ ଭାଣ୍ଡର ଲହୁଣି ସହ ତୁଳନା କରାଯାଇପାରେ ଦଧିକୁ ମନ୍ଥନ କଲେ ଯେପରି ଲହୁଣି ବାହାରୁଥାଏ ଠିକ୍ ସେହିପରି ତୁଳନାତ୍ମକ ଅଧ୍ୟୟନ ଦ୍ଵାରା ସାହିତ୍ୟକୁ ମନ୍ଥନ କଲେ ରୋଚକତା ବୃଦ୍ଧିପାଇଥାଏ"

    ୧୯୦୭ ମସିହାରେ ରବୀନ୍ଦ୍ର ନାଥ ଠାକୁରବିଶ୍ଵସାହିତ୍ୟବିଷୟରେ ଉଲ୍ଲେଖ କରିଥିଲେ ' ସେ ବିଶ୍ବର ବିଭିନ୍ନ ସାହିତ୍ୟ ମଧ୍ୟରେ ତୁଳନାତ୍ମକ ଅଧ୍ୟୟନ ଉପରେ ଗୁରୁତ୍ଵ ଦେଇଥିଲେ ଏହି ଅଧ୍ୟୟନ ଦ୍ଵାରା ବିଶ୍ଵ ଭାବନାର ଉନ୍ମେଷ ଉତ୍ତରଣ ହୋଇଥାଏ ଏତଦ୍ବ୍ୟତୀତ ଜ୍ଞାନର ଦିଗ୍ବଳୟ ବିସ୍ତାର ହୋଇଥାଏ ଏବଂ ସର୍ବୋପରି ପାରସ୍ପରିକ ସଦ୍ଭାବର ଅଭ୍ୟୁଦୟ ହୋଇଥାଏ

ତୁଳନାତ୍ମକ ସାହିତ୍ୟ ?

    ତୁଳନାତ୍ମକ ସାହିତ୍ୟ ଦୁଇଟି ସୃଷ୍ଟି ମଧ୍ୟରେ କେବଳ ବିଷୟ ବସ୍ତୁଗତ ବା ଚରିତ୍ର ଗତ ତୁଳନା ନୁହେଁ, ବରଂ ଦୁଇ ସୃଷ୍ଟି ସହ ସାମଞ୍ଜସ୍ୟ ଥିବା ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ସୃଷ୍ଟିଗୁଡ଼ିକୁ ଆଲୋଚନା ପରିସରକୁ ଆଣି ଏମାନଙ୍କ ଭିତରେ ଥିବା ସାଦୃଶ୍ୟତା, ପ୍ରଭାବ, ତଥ୍ୟ, ବର୍ଣ୍ଣନା ଆଦିକୁ ବିଶ୍ଳେଷଣ କରିବା ଏଠି ଆଉ ଏକ ବିଶେଷ କଥା ହେଉଛି ଗୋଟିଏ ଭାଷାରେ ରଚିତ ଦୁଇଟି ସାହିତ୍ୟ ବା ଦୁଇଜଣ କବିଙ୍କ ସଂପର୍କରେ ତୁଳନା କରାଯିବାକୁ ତୁଳନାତ୍ମକ ସାହିତ୍ୟ କୁହାଯାଏ ନାହିଁ ଯେତେବେଳେ ଗୋଟିଏ ଭାଷାର ସାହିତ୍ୟକୁ ଅନ୍ୟ ଏକଭାଷାର ସାହିତ୍ୟ ସହିତ ତୁଳନା କରାଯାଏ ତାହା ତୁଳନାତ୍ମକ ସାହିତ୍ୟ ହୁଏ ଉଦାହରଣସ୍ୱରୂପ ବଳରାମ ଦାସଙ୍କ ଓଡ଼ିଆ ରାମାୟଣ ସହିତ ଉପେନ୍ଦ୍ର ଭଞ୍ଜଙ୍କ ବୈଦେହୀଶ ବିଳାସକୁ ତୁଳନାକୁ ତୁଳନାତ୍ମକ ସାହିତ୍ୟ କୁହାଯିବା ନାହିଁ ଯେତେବେଳେ ବଳରାମ ଦାସଙ୍କ ରାମାୟଣ ସହିତ ତୁଳସୀ ଦାସଙ୍କ ରାମଚରିତ ମାନସର ତୁଳନା କରଯାଏ, ତାହାକୁ ତୁଳନାତ୍ମକ ସାହିତ୍ୟ କୁହାଯାଏ

    ଠିକ୍ ସେହିପରି ରାଷ୍ଟ୍ର ବାହାରକୁ ଚାଲିଗଲେ ଫକୀରମୋହନ ସେନାପତିଙ୍କ ଉପନ୍ୟାସକୁ ଟମାସ୍ ହାଡ଼ିଙ୍କ ଉପନ୍ୟାସ ସହ ତୁଳନା କରାଗଲେ, ତାହାକୁ ତୁଳନାମୁ ସାହିତ୍ୟ କୁହାଯାଏ ତେଣୁ ସୂକ୍ଷ୍ମଦୃଷ୍ଟିରୁ ବିଚାର କଲେ

  1. ବହୁ ଭାଷିକ ଏକ ରାଷ୍ଟ୍ରର ପରିଧ୍ଵ ଅନ୍ତର୍ଗତ ଭାଷାମାନଙ୍କରେ ରଚିତ ସାହିତ୍ୟ ମଧ୍ୟରେ ତୁଳନାତ୍ମକ ଅଧ୍ୟୟନ କରାଯାଇପାରେ
  2. ବିଭିନ୍ନ ରାଷ୍ଟ୍ରରେ ବା ଭାଷା ମଣ୍ଡଳରେ ରହୁଥିବା ଲେଖକ ଏକ ଭାଷାରେ ଲେଖିଲେ ମଧ୍ୟ ତାହାର କୃତିର ସହାୟତାରେ ତୁଳନାତ୍ମକ ଅଧ୍ୟୟନ କରାଯାଇଥାଏ ଅର୍ଥାତ୍ ଜଣେ ଲେଖକ ଇଂଲଣ୍ଡରେ ରହୁଛନ୍ତି ଏବଂ ଅନ୍ୟ ଜଣେ ଲେଖକ ଆମେରିକାରେ ରହନ୍ତି କିନ୍ତୁ ଏମାନେ ହିନ୍ଦି ଭାଷାରେ ଲେଖୁଥାନ୍ତି ଯେହେତୁ ଏମାନେ ବିଭିନ୍ନ ଭୌଗୋଳିକ ସାଂସ୍କୃତିକ ପରିବେଶରେ ରହୁଛନ୍ତି ତେଣୁ ଏମାନଙ୍କ ସାହିତ୍ୟରେ ସେହି ସ୍ଥାନର ସାମାଜିକ, ସାଂସ୍କୃତିକ, ରାଜନୀତିକ ଜୀବନଧାରା ରୂପ ପାଇଥାଏ ଫଳରେ ଗୋଟିଏ ଭାଷାରେ ଲେଖୁଲେ ମଧ୍ଯ ସାହିତ୍ୟର ଆମ୍ବିକ ଭାବନାରେ ଯେହେତୁ ବିବିଧତା ପରିଲକ୍ଷିତ ହୋଇଥାଏ, ତେଣୁ ଏମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ତୁଳନାତ୍ମକ ଅଧ୍ୟୟନ ସମ୍ଭବପର ହୋଇଥାଏ

    ତୁଳନାତ୍ମକ ସାହିତ୍ୟ ବା କଂପାରେଟିଭ୍ ଲିଟେରଚରର ମୂଳ ଶବ୍ଦକୋପାରିଓଏକ ଲାଟିନ ଶବ୍ଦ ଏହାର ଅର୍ଥ ସମାନ୍ତରାଳ ଭାବେ ବୁଝା ପଡୁଥୁବା ପାରସ୍ପରିକ ସମାନତା (ମିଉଚୁଆଲି ଇକୁଆଲ) ତୁଳନାଶାସ୍ତ୍ରୀ ପାଖରେ ନିଜ ମାତୃଭାଷାର ଲେଖା ପ୍ରଥମ କ୍ଷେତ୍ରୀୟ ଲେଖା ତାସହିତ ତୁଳନା ହେବାକୁ ଗୃହୀତ ହୋଇଥିବା ଅନ୍ୟ ଭାଷାର ଲେଖାଟି ଦ୍ଵିତୀୟ କ୍ଷେତ୍ରର ଲେଖା ପ୍ରଥମ କ୍ଷେତ୍ର ଦ୍ଵିତୀୟ କ୍ଷେତ୍ର ଲେଖା ମଧ୍ୟରେ ମନସ୍ତାତ୍ତ୍ଵିକ, ସାଂସ୍କୃତିକ, ସାମାଜିକ, ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ, ମାନବିକ, ଆବେଗିକ, ନୈତିକ ସମୟୋଚିତ ସମାନ୍ତରାଳ ଭଙ୍ଗୀର ସମଭାବନା ବା ଦୃଷ୍ଟିଭଙ୍ଗୀର ଏକ ରୂପତାର ସନ୍ଧାନ ଏକ ଢଙ୍ଗର ସଂଚରଣଶୀଳତାକୁ ଅନୁଶୀଳନ କରି ତୁଳନା ଯୋଗ୍ୟ ଲେଖା ଲେଖା ମଧରେ ସମବୋଧ ଆବିଷ୍କାର କରିବା ହେଉଛି ତୁଳନାତ୍ମକ ସାହିତ୍ୟ

    ଇଂରାଜୀ ଭାଷାରେ ଏହି ତୁଳନାତ୍ମକ ଶବ୍ଦର ପ୍ରୟୋଗ ୧୮୮୯ ମସିହାରେ ହୋଇଥିଲା ଫ୍ରାନସିସ୍ ମେୟରସ୍ ଏହାର ଭାବଧାରକୁ ନେଇକମ୍ପାରେଟିଭ ଡିସସ ଅଫ ଆଓ୍ବାର ଇଂଲିସ୍ ପୋଏଟସ୍ ୱିଥ୍ଦି ଗ୍ରୀକ୍ ଲାଟିନ୍ ଏଣ୍ଡ ଇଟାଲିୟାନ ପୋଏଟସ୍ରଚନା କରିଥିଲେ ଏଚ.ଏମ. ପାଁସନେଟ ୧୮୮୬ ମସିହାରେକମ୍ପାରେଟିଭ୍ ଲିଟରଚର' ଶୀର୍ଷକରେ ଏକ ପୁସ୍ତକ ପ୍ରଣୟନ କରିଥିଲେ ୧୯୦୧ ମସିହାରେ କମ୍ପାରେଟିଭ୍ ରିଭ୍ୟୁ ପତ୍ରିକାରେ LXXIX ସଂଖ୍ୟାରେ ଏଚ୍.ଏମ୍. ପାଁସନେଟ୍ଦି ସାଇନ୍ସ ଅଫ କମ୍ପାରେଟିଭ ଲିଟେରେଚରନାମରେ ଏକ ପ୍ରବନ୍ଧ ପ୍ରକାଶ କଲେ ମାଥୁ ଆରନଲିଡ ଏବଂ ଅନ୍ୟ ସମାଲୋଚକ, ସାହିତ୍ୟିକମାନଙ୍କର ତୁଳନାତ୍ମକ ବିଚାରଧାରାର ପ୍ରୟୋଗରୁ ଜଣାଯାଏ ଯେ, ଏହା ବିଂଶଶତାବ୍ଦୀର ଆରମ୍ଭରୁ ପ୍ରାୟ ସର୍ବତ୍ର ବ୍ୟବହୃତ ହେବାକୁ ଲାଗିଲା

    ଲାଟିନ୍ଗ୍ରୀକ୍ ଶବ୍ଦକୋପାର' (Compar)– ‘କୋପାରିଓ’ (Comparario) ଫ୍ରେଞ୍ଚ ବାଟ ଦେଇକଫାରି ଜୁନ୍ହୋଇ ଇଂରାଜୀରେକମ୍ପେୟାର’ (compare) ରୂପ ପ୍ରଚଳିତ ହୋଇଛି ଭାରତୀୟ ବିଚାରଧାରାରେ ଏହାର (କମ୍ପେୟାର) ପ୍ରତିଶବ୍ଦଟି ହେଉଛି– ‘ତୁଳନା ତଳ + ଅନୁ + = ତୁଳନା; ଯାହାର ବ୍ୟୁତ୍ପତ୍ତି ଗତ ଅର୍ଥ ହେଉଛିଓଜନ ଯୋଗ୍ୟ ପାରିଭାଷିକ ଭାବାର୍ଥ ହେଉଛିଉପମାଯୋଗ୍ୟ ବିଷୟର ସାଦୃଶ୍ୟ ନିରୂପଣ ଭାରତୀୟ ସାହିତ୍ୟ ତତ୍ତ୍ଵରେ ଏହାକୁ ଉପମାନ ଉପମେୟ ଭାବସଦୃଶ ସମ୍ବାଦ | କାବ୍ୟ ସମ୍ବାଦ / ତୁଲ୍ୟଦେହୀ ପ୍ରତିବିମ୍ବାତ୍ମକ ସାଦୃଶ୍ୟ ଲେଖା ଭାବରେ ବିବେଚନା କରାଯାଇଛି

ତୁଳନାତ୍ମକ ସାହିତ୍ୟର ସଂଜ୍ଞା :

    ସମାଲୋଚକ ହେନେରୀ ଏଚ୍.ଏଚ_ରିମାକଙ୍କ ମତରେ – “ ତୁଳନାତ୍ମକ ସାହିତ୍ୟ କୌଣସି ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଦେଶୀୟ ସୀମାରେଖାରେ ଆବଦ୍ଧ ନୁହେଁ ଏହାର ଏକ ପକ୍ଷରେ ରହିଛି ସାହିତ୍ୟ ସାହିତ୍ୟ ମଧ୍ୟରେ ଥିବା ସଂପର୍କର ଅଧ୍ୟୟନ ଏବଂ ଅନ୍ୟ ପକ୍ଷରେ ରହିଛି କଳା, ଇତିହାସ, ସମାଜ ବିଜ୍ଞାନ, ବିଜ୍ଞାନ, ଧର୍ମ ଦର୍ଶନ ପ୍ରଭୃତି ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଜ୍ଞାନ ଉପରେ ଆସ୍ଥା ସ୍ଥାପନ
(Choudhuri Indira Nath, Comparative Literature, method and perspective, P-3)

ସମାଲୋଚକ .ଏସ. ଏସ. ପ୍ରୋୟେକ ମତରେ – “ ଏକାଧ୍ଵକ ଭାଷାର ସାହିତ୍ୟ ତତ୍ତ୍ବ ସମାଲୋଚନାର ସ୍ୱରୂପ ନିର୍ଣ୍ଣୟ ପାଇଁ ତୁଳନାତ୍ମକ ସାହିତ୍ୟକୁ ଏକ ପରୀକ୍ଷା ଭାବରେ ପ୍ରୟୋଗ କରାଯାଉଅଛି ଏଥିରେ ଦୁଇ କିମ୍ବା ଅଧିକ ଭାଷାଭାଷୀ ସାହିତ୍ୟର ସାମ୍ୟ, ବୈଷମ୍ୟ, ମୂଳପ୍ରସଙ୍ଗ, ପ୍ରଭାବ କିମ୍ବା ସାହିତ୍ୟ ସଂପର୍କ ସଂପ୍ରେଷଣ ଅଧ୍ୟୟନର ବିଶ୍ଳେଷଣକୁ ବୁଝାଇଥାଏ (Dr S.S. Power, Comparative Literary Studies, Introduction, P-9)

    ପ୍ରଫେସର ଏନ୍ ଗୁହାଙ୍କ ମତରେ – “ ତୁଳନାତ୍ମକ ସାହିତ୍ୟ ଅଧ୍ୟୟନରେ ତୁଳନା ପ୍ରାଥମିକ ପଦ୍ଧତି ନୁହେଁ, କିମ୍ବା ତୁଳନାତ୍ମକ ସାହିତ୍ୟ ଅର୍ଥ ନୁହେଁ ଯେ ପୁସ୍ତକର ପ୍ରତିପୃଷ୍ଠା ତୁଳନା କରିବା ଏହାର ମୋଟାମୋଟି ଆଭିମୁଖ୍ୟ ହେଉଛି ସାହିତ୍ୟର ଗୁରୁତ୍ଵ ଏବଂ ସର୍ଜନଶୀଳ ପ୍ରକ୍ରିୟାର ତୁଳନା

    ସାହିତ୍ୟିକ ଟି. ଏସ. ଏଲିଅଟ୍ରଙ୍କ ମତରେ– “ ତୁଳନା ଏବଂ ବିଶ୍ଳେଷଣ ସମାଲୋଚକର ଦୁଇଟି ମୁଖ୍ୟ ଆଧାର; ମାତ୍ର ତୁଳନାତ୍ମକ ସାହିତ୍ୟ ସ୍ପଷ୍ଟ ଭାବରେ ତୁଳନାକୁ ହିଁ ବୁଝାଇଥାଏ ଏଥିରେ ପ୍ରତ୍ୟେକଙ୍କର ଉତ୍କର୍ଷ ନିର୍ବାଚିତ ହୋଇ ଶୃଙ୍ଖଳିତ ହୋଇଥାଏ ସ୍ରଷ୍ଟାର ମାନସିକ ଐକ୍ୟ ସମତାକୁ ବୁଝାଇବାର ଏକ ସ୍ଵତନ୍ତ୍ର ପ୍ରକ୍ରିୟା ପଦ୍ଧତି ଭାବରେ ଗ୍ରହଣ କରାଯାଇଥାଏ

(Chudhuri Indira Nath, Compartive Indian Liturature, P-3)